פחד מהשתלות שיניים

איך להתגבר על פחד מהשתלות שיניים – למרות העובדה שכיום השתלות שיניים הינן הליך נפוץ ובעל אחוזי הצלחה גבוהים, לא מעט אנשים חוששים לעבור השתלת שיניים ודוחים את ביצוע הטיפול. דחיית השתלת שיניים יכולה להשפיע לרעה על הביטחון העצמי של האדם שכן מחסור בשיניים יכול לפגוע במראה שלו מבחינה אסתטית ובביטחון שלו לדוגמה לדבר מול אנשים. מחסור בשיניים יכול גם להפריע בהתנהלות היומיומית ובפעולות כמו אכילה. מעבר לכך, לדחיית השתלת שיניים יכולות להיות גם השפעות בריאותיות בדמות התדרדרות מצב בריאות הפה של האדם וכתוצאה מכך בסופו של דבר הזדקקות לטיפול מורכב יותר.

איך להתגבר על פחד מהשתלות שיניים – ידע!

אם אתם חוששים מסיבוכים במהלך השתלת השיניים או מאי הצלחת הטיפול, חשוב לדעת שאחוזי ההצלחה של טיפולי השתלות שיניים עומדים על כ-90 אחוזים! וודאו כי תקבלו מידע והסבר מלאים מהרופא לפני הטיפול לגבי האפשרויות העומדות בפניכם, השיטה האידיאלית עבורכם וכל מה שכרוך בה. מעבר למידע שיעביר לכם הרופא, תוכלו כיום למצוא מידע רב באינטרנט על ההליך שהומלץ עבורכם.

עוד חשוב לדעת שהצלחת הטיפול תלויה גם בהתנהגות המטופל במהלך הטיפול, ואם תהיו רגועים במהלכו, הדבר יקל על הרופא לבצע את עבודתו באופן הטוב והמהיר ביותר. כמו כן, חשוב להקפיד על הוראות הרופא לגבי התנהלות במהלך תקופת ההחלמה כדי להבטיח ריפוי מהיר ושמירה על התוצאות לאורך זמן.

בחרו ברופא הנכון – מקצועי ומנוסה בתחום של השתלות שיניים

לעיתים מקור פחד מהשתלות שיניים הוא חוויה שלילית קודמת מול רופא שיניים אחר. חשוב להבין שהתנהלות רופא אחד אינה מעידה על כל היתר. בחרו ברופא שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו ושאתם חשים בנוח מולו. שתפו את הרופא בחששותיכם. אם אתם חשים זלזול או חוסר סבלנות מצד הרופא, מוטב שתחפשו רופא אחר. בחרו ברופא שמקשיב לחששות, מנסה להבין את מקורם ולמצוא עבורכם פתרונות שיעזרו לכם להתגבר עליהם. לדוגמה, אם אתם פוחדים מהרגשה של אובדן שליטה במהלך הטיפול, ניתן לקבוע עם הרופא סימנים להפסקה בטיפול. תוכלו להחליט, למשל, שכאשר תרימו את היד, הרופא יפסיק את פעולתו.

לקראת הטיפול, מצאו טכניקות ואמצעים שיעזרו לכם להירגע. כל אדם יכול למצוא את השיטה היעילה ביותר עבורו. יש שמשמשים בטכניקה של נשימות עמוקות ואיטיות, דימיון מודרך או מדיטציה, בעוד אחרים מעדיפים לשתות תה צמחים מרגיע, או להשתמש בתמציות טבעיות או כדורים להרגעה.

מעבר לכך, אם ברצונכם להיות בטוחים שאתם ‘בידיים טובות’, עברו את ההליך אצל מומחה להשתלות שיניים, כך שתדעו שמבחינה מקצועית הוא מחזיק בהכשרה, בידע ובניסיון שיבטיחו שההליך יתנהל כשורה ויסתיים עם תוצאות מיטביות. מעבר למקצועיות ולניסיון של הרופא, חשוב לוודא כי הוא משתמש בשתלים ובחומרים איכותיים בתהליך השתלת השיניים.

השתלת שיניים בהרדמה להתגברות על הפחד מכאבים

אם אתם מפחדים מהכאב שעלול להיות כרוך בהליך, ניתן לעבור השתלת שיניים בהרדמה. לדוגמה, ניתן לעבור את ההשתלה בסדציה, כלומר טשטוש המהווה הרדמה חלקית. אם אתם סובלים מחרדה קיצונית, יתכן שכדאי לכם לשקול בירור לגבי אפשרות של השתלת שיניים בהרדמה מלאה. תחת הרדמה מלאה למעשה לא תחוו באופן מודע את הטיפול ולא תחושו כל כאב. לפני ביצוע הליך כזה, תשלחו לעבור מספר בדיקות בכדי לוודא שעל פי מצבכם הבריאותי אתם כשירים לעבור הליך הרדמה כזה. אם הינכם חוששים גם מהכאב שצפוי לאחר ההשתלה, אפשר לבקש מהרופא מרשם למשככי כאבים.

לעיתים הודות להרדמה מלאה, יוכל הרופא לערוך מספר טיפולים או השתלת מספר גדול של שיניים אם יש צורך בכך באותו יום. עבור רבים אשר חרדים מן הטיפול, הידיעה כי ביכולתם לעבור השתלת שיניים ביום אחד במקום מספר טיפולים עוזרת גם בהתמודדות עם החרדה.

ואם עדיין קיים פחד מהשתלות שיניים…

בסופו של דבר, לא תמיד תצליחו להתגבר לחלוטין על הפחד, ולעיתים רק לאחר שתעברו את הטיפול תיווכחו שהפחד מהשתלות שיניים לא היה מבוסס. בכדי להימנע מדחייה של הטיפול, חשבו על היתרונות של הטיפול ועל היום שאחרי – כיצד תיהנו מבריאות טובה, איכות חיים וביטחון עצמי. לא פעם, אפילו יותר משכנעות יהיו המחשבות על ההשלכות של הזנחת המצב – התדרדרות במצב הבריאותי, כאבים וחוסר נוחות, ובסופו של דבר ההכרח לעבור טיפול מורכב עוד יותר.

אם הנכם זקוקים להשתלת שיניים, המרכז להשתלה בזאלית, מרכז השתלות שיניים בתל אביב, מזמין אתכם לפגישת ייעוץ חינם וללא כל התחייבות.