בריאות הפה והחניכיים בעזרת טיפולים בבזאל קליניק

בריאות הפה והחניכיים

בריאות הפה והחניכיים יש השפעה ניכרת על איכות החיים. משמירה על תפקוד יומיומי תקין הכולל אכילה, דיבור וקיום קשרים חברתיים ועד למניעת כאב וחוסר נוחות. אנו יכולים לשמור על בריאות הפה באמצעות הרגלי היגיינה ביתיים, ולהרגלים הללו יתווסף הטיפול הדנטלי המונע של רופא שיניים ושיננית.

ידוע זה מכבר כי צחצוח קבוע אחר כל ארוחה הוא אבן הבסיס לשמירה על בריאות הפה ומניעת דלקות חניכיים. עם השנים האבנית מצטברת על השיניים. היא מצטברת מתחת החניכיים, והחיידקים יכולים לחדור וליצור מגוון בעיות דנטליות – כאב שיניים, חורים, דלקות, ואף איבוד של כל השיניים.

על ידי טיפול נאות אצל שיננית גם נוכל למנוע הרבה פעמים צורך בטיפולי שורש ועקירות בשל רקב. לצד טיפול דו-שנתי להסרת אבנית ורובד חיידקי שן מומלץ ביותר לעשות בדיקה מקיפה אצל רופא השיניים לזיהוי מוקדם של נסיגת חניכיים, דלקות ועששת.

טיפול קלוקל במערך השיניים, הלסת והחניכיים יכול להוביל לפגיעה משמעותית וכרונית כגון ריקבון ועששת, דלקת חניכיים, היחלשות הפלאק של השן, ושבירה. עם זאת, גם אם נזק משמעותי כבר נעשה, ניתן לשקם את הפה באמצעות שפע של טיפולים שונים, ובכלל זה השתלות שיניים.

השתלות שיניים – פתרון ארוך טווח

עד לפני כמה עשורים הפתרון היחיד לאובדן שיניים היה שיניים תותבות נשלפות. כיום הפתרון המועדף הוא השתלת שיניים, הליך נפוץ, אשר מספק את הפתרון הטוב ביותר למחסור בשיניים או שיניים במצב ירוד, ואשר מסייע גם לשמירה על בריאות הפה והלסת. כיום מטופלים יכולים ליהנות מהשתלות שיניים מתקדמות ביותר ופתרונות מיטביים ומהירים גם למטופלים מחוסרי עצם בדמות השתלה בזאלית, ללא תהליך ארוך של הרמת סינוס והשתלת עצם.

השתלת שיניים ביום אחד

עם התפתחות הרפואה הדנטלית, ישנן כיום שיטות אשר מספקות תוצאות טובות יותר תוך קיצור גם תהליכי השתלות שיניים מורכבים, כך שניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד, גם כשמדובר על השתלת מספר מרובה של שיניים ואף השתלה מלאה של כל השיניים. אחת השיטות אשר מאפשרות, לדוגמה, עקירת שיניים מלאה, העמסת השתלים ושיקומם, והתקנת הכתרים תוך יום אחד היא השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש (סדציה). כך, נמנע מהמטופל סבל וכאבים מיותרים הכרוכים במספר טיפולים חוזרים, כמו גם את הטרחה של לחזור שוב ושוב למרפאה והתמודדות עם הפחד מהטיפול, ממנו סובלים רבים.