השתלת שיניים למחוסרי עצם - השתלה בזאלית

בהרדמה ביום אחד

השתלת שיניים

השתלת שיניים בהרדמה ביום אחד

המרכז להשתלה בזאלית מציע טיפולי השתלת שיניים בהרדמה בליווי צמוד של הצוות הרפואי במרכז

מדוע כדי לבצע השתלת שיניים בהרדמה:

• השתלת שיניים בהרדמה מאפשרת למטופלים להתעורר לאיכות חיים חדשה, עם מינימום כאבים ותופעות לוואי
  • לא פעם, הודות לטיפול בהרדמה, ניתן לבצע טיפולים מורכבים והשתלת מספר רב של שתלים ביום אחד, טיפולים שאחרת היה מצריכים מספר שלבים עד לסיומו.
  • טיפולי שיניים והשתלות בהרדמה מתאימים גם במקרים בהם המטופל סובל מחרדה מטיפולי שיניים, אשר מכונה בשפה מקצועית “חרדה דנטלית” או “דנטופוביה”.
  • סדר תהליך הטיפול בהרדמה נערך ברוב המקרים באופן זה:

• הרופאים עורכים בדיקה מקיפה על אפשריות המטופל.
    • צוות הרופאים מכין תכנית טיפול מלאה, הכוללת את אישור המרדים, שנוכח בכל מהלך הטיפול. כך, הרופא מסוגל לבצע את הטיפול ללא כל הפרעה ובקלות רבה.
    • בסיום הטיפול נשאר המטופל להשגחה בחדר התאוששות, בליווי צמוד של הצוות הרפואי.

לתיאום טיפול וכל שאלה אחרת,  צור קשר

השתלת שיניים בהרדמה סוגי טיפול

תחום ההרדמה ברפואת השיניים התפתח בשנים האחרונות באופן משמעותי וכיום קיימות שיטות הרדמה אפשריות שונות. בחירת שיטת ההרדמה, חומר ההרדמה ומינונו נעשית בהתאם למספר פקטורים, כמו סוג הטיפול, מצבו הבריאותי של המטופל, גילו ורמת החרדה שלו.

סוגי הרדמות נפוצים במהלך השתלות שיניים:

אלחוש מקומי (Local anesthesia)

הזרקת חומר מאלחש גורמת לאובדן התחושה רק במקום בו ניתנה הזריקה בפי המטופל ובסביבתה הקרובה. זריקה זו נערכת באמצעות מחט דקה, ולכן איננה כואבת במיוחד. עם זאת, ניתן להפחית עוד יותר את הכאב על ידי הזרקה איטית של החומר או מריחת חומר מאלחש על המקום לפני מתן הזריקה. השפעת הזריקה מורגשת תוך כמה דקות, והיא מתפוגגת לחלוטין מספר שעות לאחר הטיפול. הרדמה מקומית כזו הינה נפוצה בטיפולים אצל רופא שיניים, ונערכת על ידי רופא השיניים עצמו ועל פי שיקול דעתו.

סדציה / טשטוש (Sedation)

בשיטה זו ניתנים חומרי הרדמה אשר וגרמים לערפול חושים וטשטוש בדרגה משתנה בהתאם למינון התרופות. טרם ביצוע סדציה נערך אבחון מקדים של מצב המטופל בכדי לוודא שהוא כשיר לעבור אותו. הליך סדציה מבוצע על ידי רופא מרדים, רופא אשר עבר הכשרה מיוחדת בתחום, כאשר ברוב המקרים נוכחים בחדר גם שני רופאים ואחות למקרה כי יתרחשו סיבוכים ויהיה צורך בטיפול מהיר. במהלך הטיפול ובשלב ההתאוששות נערך מעקב אחר מצב המטופל, בכדי לוודא רמות חמצן ודופק תקינים.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה / כללית (General anesthesia)

טרם ההרדמה המלאה, המטופל נכנס למצב של סדציה עמוקה. חומרי ההרדמה גורמים לשינוי במצב ההכרה של המטופל ולהרפיה בשרירי גופו, כך שהוא אינו מרגיש דבר במהלך הטיפול, חש כאבים או מגיב לגירויים חיצוניים.

כמו במקרה של סדציה, הרדמה מלאה נערכת על ידי רופא מרדים, לאחר אבחון מקדים, ובמהלך הטיפול נוכחים בחדר הטיפולים שני רופאים ואחות. כמו כן, נערך מעקב צמוד אחר מצב המטופל במשך הטיפול ולאחריו. ההשפעות של הרדמה מלאה מתפוגגות מספר שעות לאחר הטיפול.

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה של שימוש נרחב יותר מבעבר בהרדמה מלאה בעיקר במהלך טיפולי שיניים מורכבים, דוגמת השתלת עצם או השתלת שיניים ביום אחד, כלומר טיפול במהלכו מושתל מספר רב של שיניים. כמו כן, השתלות שיניים בהרדמה מלאה נערכות כאשר המטופל סובל מחרדה גדולה מן הטיפול. מטופלים רבים חשים פחד מטיפול שיניים, בעיקר מהכאב שהם צופים שיהיה כרוך בו. שימוש בהרדמה במהלך טיפולי שיניים ובכלל זאת השתלות שיניים, יכול לעזור להתמודד עם הפחד והכאבים אשר נלווים לעיתים לטיפולים. האופציה של השתלות שיניים בהרדמה כללית מאפשרת לאנשים רבים הסובלים מחרדה דנטלית לעבור את ההליך במקום לדחות אותו ולחוות התדרדרות במצבם הבריאותי ובאיכות החיים. לעיתים החרדה של המטופל עלולה להפריע לרופא לנהל את ההליך הרפואי כראוי ולסיימו באופן המהיר ביותר, ומבחינה זו הרדמה יכולה לסייע גם למנוע מצב כזה.

חשוב לדעת

כל מטופל רשאי לבקש מן הרופא לעבור כל טיפול שיניים בהרדמה. על הרופא להסביר למטופל את היתרונות והחסרונות שבכך, הסיכונים והסיבוכים האפשריים.
    בטיפולים מורכבים ההחלטה באשר לשיטת ההרדמה, סוג החומר, המינון וכו’ תהיה בידי הרופא, תוך התחשבות ברצון המטופל.

שלא תגיד שלא אמרנו!

אנו מבצעים עד 120 השתלות בזאליות בשנה