השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד? זה אפשרי וכדאי!

עד לא מזמן, ההליך המוכר של השתלות השיניים חייב את המטופלים לטיפול ארוך ולא נעים, אך כיום, הודות להתפתחות ולהתקדמות העצומה של רפואת השיניים, ההליך נעים יותר וקצר יותר ואפשר לבצע השתלת שיניים ביום אחד בלבד. באזל קליניק מזמין אתכם לקרוא על הליך השתלת השיניים החדשני שלנו.

השתלת שיניים ביום אחד – כיצד מתבצע ההליך

כיום, הודות לפיתוחים פורצי דרך, השתלת שיניים ביום אחד היא אפשרות מקובלת ובטוחה בהחלט. בניגוד להליכי ההשתלות הדנטליות המסורתיות, המבוצעות בטכניקה פולשנית המצריכה המתנה בין עקירת השן לבין השתלת הבורג ויישום הכתר, בהשתלות שיניים ביום אחד מתבצעות ההכנות לקראת הטיפול מראש.

לפני ההשתלה יוזמן המטופל לביקור ראשוני לצורך מדידה ובדיקה יסודית על ידי הרופא המטפל, שיקבע האם המטופל רשאי לעבור את הטיפול. לאחר מכן ייקבע תאריך להשתלה, בה הרופא המטפל ירדים את המקום בו תבוצע ההשתלה, ויבצע את השתלה כולל הרכבת הכתר. לאחר הטיפול, ישוחרר המטופל לביתו למנוחה של כמה ימים עם שיניים חדשות.

איך ממשיכים אחרי

בימים הראשונים לאחר הטיפול עלול המטופל לחוות כאב רק לעתים נדירות. הכאב יכול להיווצר רק אם נוצרת דלקת. במידה ולא נוצרה דלקת- לא חשים כאב אלא רק לחץ בפה. במקרה כזה יש לאכול דברים קרים. הרופא המטפל ידריך את המטופל כיצד לנהוג עם השיניים באמצעות המברשת, יחד עם תכשירים נוספים המיועדים לשמור על היגיינת הפה בימים שלאחר הניתוח.

למרות שמדובר בהליך טיפולי קצר, יש צורך לעבור תהליך שיקומי על מנת לרפא את השיניים. התהליך נעשה על ידי הברגת פרוטזות, או תותבות היברידיות, המוברגות בטיפול לתוך השתל. הפרוטזות ידועות כמשפרות את תפקוד השיניים, נשארות יציבות וקבועות עד לסיום השיקום, והן מתאימות גם למטופלים ששיניהם בסיכון.

למה דווקא באזל קליניק?

בגלל מורכבות ההליך, השתלת שיניים ביום אחד מחייבת את הרופא המטפל להיות בעל ניסיון רב, מיומנות מוכחת ומקצועיות, מלבד לשליטה בתחומי הכירורגיה והשיקום. על מנת להתאים את הטיפול למטופל עוד בטרם הטיפול, נדרשת מצד הרופא המטפל בדיקה מעמיקה של מצבו הנוכחי של המטופל, הכוללת דיאגנוזה מקיפה, צילום CT, צילום רנטגן וסריקה של הלסתות, שבעזרתם, יחליט הרופא האם המטופל כשיר לעבור את ההליך או שמא יש צורך לקבוע הליך מקדים שיבטיח טיפול טוב יותר. המומחיות של המקום היא השתלת שיניים למחוסרי עצם ביום אחד.

למרות שטכניקת ההשתלה ביום אחד הוכיחה את עצמה כיעילה יותר מהטכניקה הישנה, חשוב מאד להפקיד את העבודה בידי רופאי השיניים המומחים של מרפאת באזל, שהם בעלי ניסיון, מקצועיות וידע בתחום שיקום הפה ובתחומי ההשתלות הדנטליות בכלל ובתחום השתלות השיניים ביום אחד בפרט.